ŽÁKOVSKÝ PARLAMENT JAKO VZDĚLÁVACÍ NÁSTROJ
V časopise Třídní učitel vychází na pokračování nový seriál o žákovských parlamentech na školách určený všem učitelům, kteří o nich přemýšlejí anebo s nimi (spolu)pracují. Seriál sleduje základní parametry pro fungující parlamenty ze tří různých úhlů pohledu: jak je podporuje vedení školy, jak koordinátor ŽP a jak třídní učitelé.
Díl 1
V České republice je na základních a středních školách přibližně 2300 žákovských parlamentů. Většina z nich (cca 80%) však funguje formálně a nejsou tak plnohodnotným vzdělávacím nástrojem. Nejčastěji je to způsobeno tím, že vedení školy neví, jak ŽP ve své škole podpořit, anebo je podpořit nechce.
Jak tuto situaci řešit, si můžete přečíst v následujícím článku, jehož autorem je Tomáš Hazlbauer.
Díl 2
Zhruba 2300 učitelů - koordinátorů ŽP má nad rámec svého úvazku ještě na starosti většinu činností spojených se žákovským parlamentem. Je to velmi specifická práce, která si žádá zvládnutí několika náročných dovedností. Jaké to jsou? Více se dočtete v následujícím článku.